Friday, January 13, 2012

Kesian

Tadi ada orang press door bell. Nampak la kat cctv, tapi sukar untuk difahami

Saya : Hello
Dia : Saya nak buat pastport
Saya : You looking for which company?
Dia : Saya tada faham
Saya : Awak cari siapa?
Dia : Saya cari awak

Haa sudah la, bila lak buat appoinment dengan orang ni

Saya : Ni XXX Sdn Bhd. Awak nak buat apa (kena soal selidik dulu, tak boleh nak buka pintu sesuka hati, bahaya)
Dia : Saya nak buat pastport
Saya : Awak salah company. Sini tak buat pastport
Dia : Tolong la saya. Saya datang dari jauh, saya jalan kaki saja

Alahai, mintak tolong pulak dah. Tak tau nak buat macamana sebab tak nak beredar, minta bantuan officemate cakap pulak, pun sama jugak. Last2 kitorang turun jumpa dia kat bawah. Rupa2nya orang Bangladesh. Dia ada tunjuk surat pasal apa tah tapi berkaitan dengan PATI.

Macam nak nangis je tengok muka dia. Lepastu dia cerita2, dia suruh tolong call number phone dengan company yang tertulis kat atas kertas tu. My colluegue pun call, cakap Mandarin cari tempat tu kat mana. Lepastu bagitau mamat Bangladesh tu, dia macam dah sedih2 bagitau dah lama dia jalan dari pagi tadi tapi masih tak jumpa lagi. Kesian la pulak. Tapi tak pe la at least dah tolong dia carikan tempat yang betul walaupun tak hantar dia sampai ke depan company yang sepatutnya dia pergi tu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.