Tuesday, May 24, 2011

Bengang


Saya dalam mode bengang ni. Tadi ada sorang mamat ni dari courier service yang agak femes la jugak. Masa dia datang hantar barang tu person in charge keluar lunch, so saya tolong receive la. Masa terima document tu saya tengok la dulu betul ke address, sama ke AWB atas document dengan tempat yang saya kena chop sign tu. Lepas tu dengan nada semacam dan dengan muka yang marah

Mamat tu: Tak kan tengok saja kot, chop sign la cepat
Saya: Kena la tengok dulu comfirmkan betul ke tak
Mamat tu: Cepat lah sikit

Dah chop, sign, tulis nama saya bagila balik kertas tu dekat dia.

Mamat tu: Mana ic
Saya: Kenapa orang lain tak tulis ic pun. (ada la kot dalam 6 orang, semuanya tak ada ic number)
Dia: Tu takpe sebab saya dah hafal ic diorg (agak2 la sikit nak tipu pun. kuat betul memory dia nak menghafal ic orang yang tak kenal ye). Kalau tak nak tulis ic saya ambik balik document tu

Saya pun ambik la balik kertas tu bawa ke meja sebab nak tulis ic. Mamat tu pun ikut jugak

Mamat tu: Saya nak ambik balik ducument ni
Saya: Kenapa pulak, tak nampak ni saya tengah tulis ic number. Tak pernah ada orang datang hantar barang dengan perangai macamni

2 comments:

  1. kurang asam punya mat despatch! ambik nama dia x? kalau aku kan aku call main office report pasal mamat tu..

    ReplyDelete
  2. klu psl personal mmg kena dah.tp ni pasai ofis,mls la aku

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.