Tuesday, November 29, 2011

Cendol Bakar

Teruja betul saya bila on d way nak balik Sungai Besar nampak banner Cendol Bakar, dengan word Bakar tu dia buat macam keadaan api la, macamana tah nak cerita. Ni tengok ni.
Nampak tak word Bakar tu macamana? Saya teruja sebab Cendol Bakar, bukan sebab PERCUMA macam kat bawah ni sebab tak pernah la rasa macamana rasa cendol bakar, lepastu dok fikir, agaknya cendol tu selepas masak tu, dia bakar dulu kot kejap.

Kedai ni tepi jalan kat Jeram, Kuala Selangor. Masa pergi tak sempat nak singgah, so masa balik semalam singgah la kejap. Lepastu saya yang memang mulut tak berapa nak ada insurans ni tanya kakak tu soalan cepumas ni

saya : kak, cendol ni memang bakar dulu ke kak
kakak itu : tak lah. Tuan kedai ni yang nama Bakar

Terkono den. Tapi soalan saya tu turut menjawab persoalan orang yang ada kat meja belakang. Lepas diorang dengar kak tu bagitau macamtu, terus diorang pun cakap, ingatkan cendol ni yang dibakar, rupanya nama tuan kedai ni Bakar.

2 comments:

  1. as-salam ieda
    ingatkan tadi betul punnya cendol bakar!!!..rupa2nye nama tuan punya kedai...hahahhaaa..

    ReplyDelete
  2. @adywsalam a.ady.tu la, mula2 tu teruja nk mkn sbb ingtkn cendol tu dibakar,skali Bakar tu nama tuan kedai lak

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.