Thursday, April 25, 2013

Apa harus saya buat ni

Sebelum ni saya ada psot pasal satu artikel yang berkaitan saya dan anak2. Kejadian tu pagi, masa saya hantar anak2 ke taska. Dah masuk office saya pun pm la owner taska minta maaf kalau anak saya terlalu teruk seperti yang digambarkan oleh pekerja taska tu. Saya namakan pekerja taska tu sebagai kak C. Sebab saya rasa lebih baik kalau berurusan terus dengan owner. Tapi owner tu cakap ok, biasa la budak2. Saya namakan owner tu A, mak owner tu kak B.Lepastu A pun cakap tak ada apa cumanya kak C tu memang mulut lancang. Sebelum saya kena dah ada parent lain kena dah, parents lain pun ada mengadu dengan A.Lepastu kak C suka cakap perkataan tak elok, suka tengking2. Dengan anak2 dia word sepak, terajang tu perkara biasa. Sebelum ni A dgn kak B dah tegur kak C ni tapi tak ada perubahan. Tapi kak C cakap dengan kak B jangan berlembut dengan budak2 ni nanti diorang pijak kepala. Boleh la pulak macamtu kan, pekerja yang pesan kat owner.

Saya bukan tak boleh terima orang tegur pasal anak2, saya ok je. Kat mak owner (sebab owner tu kerja so mak dia yg ada kat taska) pun saya dah pesan kalau ada apa2 yang Haziq buat tak elok, bagitau saya.  Tapi cara kak C cakap dengan saya pagi tu macam Haziq tu teruk sangat2, macam Haziq tu dah umur 11 tahun tapi berperangai macamtu.

Lepas saya pm A, dia terus call mama dia (kak B) cerita pasal tu. Lepastu kak B pun tegur la kak C ni. Time tu jugak la dia lari dari taska. Dalam pukul 11am macamtu. Lepastu dia marah kat saya la sebab macam saya la punca dia kena tegur.

Sebenarnya kak C ni rumah dia 1 blok dengan rumah saya. Dulu masa Haziq umur 6 bulan saya ada cari pengasuh untuk jaga Haziq, lepas tu ada orang bagitau saya pasal kak C tengah cari nak jaga budak2. Saya pun pergi lah rumah kak C. Masa tu dalam hati saya dah tak berapa rasa ok sangat dah. Lepastu 1 haritu kak C datang rumah saya tengok Haziq. Time tu mak saya ada kat rumah, jaga Haziq. Kak C bawa anak dia datang rumah, anak dia tumpahkan cili dalam peti ais kat dapur saya, anak dia ketuk kepala Haziq. So saya pun msg la kak C cakap tak jadi nak hantar anak sebab buat masa ni bagi mak jaga dulu.

Tapi tengok2 panjang jodoh dia dengan Haziq, 2 bulan lepas dia pergi taska cari keje. Kebetulan time tu taska memang memerlukan pekerja. Masa mula2 kak C kerja tu memang dia tak nak cakap dengan saya. Padahal tu kejadian 3 tahun lepas, lagipun saya bagitau dia dengan cara elok masa tak jadi hantar tu tapi dia still tak puas hati dengan saya. Tapi saya tetap tegur, senyum dgn dia walaupun dia buat derk je. Huhu...

Ada juga anak kawan saya yang takut sampai tak nak makan kat taska. Masa makan je p duduk kat tangga sambil nangis. Sebab kak C panggil budak2 dengan menengking, suruh makan. Haziq dpt word boleh blah sebab kak C suka cakap kat Haziq mcmtu ( ni kak B yang bagitau saya sendiri) sebab saya pelik kat rumah Haziq selalu cakap bu, boleh blah la. Depan mata saya juga saya pernah tengok kak C sepak bantal, dia tak guna tangan tapi guna kaki nak alihkan bantal tu ke tepi. Bila anak2 dia datang taska, dia cakap ko pegi balik, aku terajang nanti. Huhu....

Pagi Selasa tu kak B bagitau kak C call taska tanya Haziq dengan Dhia ada lg ke kat taska. Dia tak tanya pasal budak2 lain, cuma tanyakan pasal anak2 saya.

Petang selasa tu kak C p jumpa kawan saya yang sama hantar anak kat taska tu. Sebelum mula tu kak C tanya kat kawan saya tu rapat ke dengan saya. Kak C cerita pasal saya, pasal kes Haziq 3 tahun lepas. Kak C cakap Haziq jadi macamtu sebab mak saya jaga Haziq, terlalu manjakan Haziq. Tapi dia tak tau yang orang lain yang jaga Haziq lepas saya tak jadi hantar kat dia. Huhu...Banyak jugak la kak C cakap buruk pasal mak. Lepastu cakap buruk pasal saya. Yang paling best kak C cakap Dhia tu kalau tak tidur, budak2 lain pun tak boleh tidur. Agak2 la kot kan Dhia tu baru 6 bulan. Kak C jugak cakap budak2 lain kat taska tu ok cuma Haziq dengan Dhia je tak ok. Padahal ada budak lain yang kes suka menggigit orang. Huhu...

Lepastu petang semalam kak B bagitau kak C datang taska, tapi cuma tanya pasal anak2 saya jugak, budak2 lain dia tak tanya. Lepas tu kak C bagitau dia marah sebab saya tak minta maaf dengan dia dan dia juga bagitau yang dia akan serang saya di rumah.

Ok, part serang menyerang ni memang saya sangat2 takut. Saya tak berani nak gaduh2 dengan orang ni. Sekarang saya dah fobia dengan BLM putih sebab kak C naik BLM putih. Pagi tadi ada kereta tu kat belakang kereta saya lepastu dia pun masuk parking kat blok saya jugak. Dalam hati memang dah dup dap dah. Saya siap lock semua pintu. Saya takut. Huhu... Memang saya rasa saya tak salah sebab memang bukan salah saya. Tapi saya tetap takut.

Saya ingat nak buat police report. Bukan sebab saya terlalu marah dengan dia tapi sebab keselamatan. Saya memang takut sebab dia macam agresif. Huhu... Saya harap dia tak buat apa2 pada anak2 saya.

4 comments:

  1. Ya Allah saya yang baca ni pun cemas sangat. Demi keselamatan, baik buat report je. Walaupun mungkin Kak C hanya cakap2 je, tapi sebab dia asek tnya psl anak2 ieda je kan..

    Semoga Ieda sekeluarga sentiasa di bawah lindunganNya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun ingat mcmtu jugak.kt cikgu tadika pun sy dh pesan klu ada sape nk ambik Haziq, jgn benarkan. bukan minta jd mcmtu,tp risau lah kan. pastu sy takut jugak dia nak serang saya kat rumah tu

      Delete
  2. ishhh... truk la orang tu. yang peliknya kenapa orang taksa tak nak pecat je akak C tu... nampak sangat dia berdendam...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.