Monday, July 7, 2014

Permintaan Anak 11

Haritu saya ada menulis mengenai Permintaan Anak. Ingatkan dah habis di situ, rupa2nya ada sambungan lagi. Saya selalu berwasap dengan cikgu abang. Pastu cikgu ada cakap kalau free pagi esok cikgu akan call saya. So pagi tu cikgu tanya free tak, dan kebetulan memang saya agak free. So cikgu pun call

Cikgu : ida, saya ada sesuatu nak bgtau ida ni tapi saya pun tak pasti saya perlu bgtau ida ke tak, serba salah la jugak saya
Saya : ada apa cikgu, cakap la
Cikgu : ida jangan kecik hari pulak ye dengan apa yang saya nak ceritakan ni
Saya : xpe cikgu, cakap je. ida ok
Cikgu : Semalam balik sekolah Zafran ( anak cikgu ) datang sini ( tadika ), pastu Haziq suka borak2 dengan Zafran. 

Haziq : abang balik school sape ambik abang
Zafran : ibu la yang ambik. 
Haziq : bestkan ada ibu macam cikgu.lepas balik sekolah abang pergi mana
Zafran : balik rumah
Haziq : bestnya abang balik rumah, semua ada kat rumah kan.

Tu perbualan Haziq dan Zafran. Pastu Zafran bagitau kat cikgu, kesian kat Haziq kan ibu. Cikgu pun cakap nada abang cakap tu sayu2 saja dengan muka sedih.

Masa cikgu cerita tu memang menitik la air mata ibu, sedih tak tau nak cakap. Tak tau apa yang bermain di fikiran abang. Tapi memang perasan ada perubahan, dulu bangun tidur abang mandi sendiri ( ibu pantau saja ), pastu siap sendiri tapi sekarang semua nak ibu yang buatkan dairpada mandi, pakai underware, pakai baju, segala la.

Ibu minta maaf ye abang. Mesti abang terasa apa2 kan. Memang ibu rasa bersalah sangat2, ibu tak tau nak buat macamana, tapi sekarang ni memang ibu tak mampu nak penuhi permintaan abang ni. Allah saja yang tau macamana yang ibu rasa. Walau apa pun ibu tetap sayang abang, abang pengalaman pertama ibu menjadi seorang ibu, abang tetap di hati ibu


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.