Friday, December 23, 2011

Mencari Sinar

Jarang saya menulis pasal kerja kan. Lately ni bertambah2 tak ada mood nak keje. Macam2 hal yang membuatkan mood semakin berkurang. 

1 - skop kerja dah kurang. macam tak ada benda baru boleh belajar. dah tak banyak company yang kena support. 
2 - boss saya dah resign. comp ni ada 3 orang bos, so sekarang tinggal 2 org. Susah nak cari bos yang baik macam tu. Huhu...mesti ada conflict dalaman kan
3 - keadaan dalam office dah macam huru hara. masing2 ikut kepala sendiri. Datang, balik ikut suka hati. Rasa macam saya sorang ikut rules. Tapi bila kena turn saya balik awal 3 minit pun dah kena tegur.

Cukup2 lah tu kan, tak payah la nak tulis semuanya. Tapi itu lah, bila dah rasa tak seronok, nak datang keje pun rasa semacam, low motivation.

Di saat kawan2 dok berkira bonus, increment, buat list panang berjela, rasa seronoknya kalau saya pun boleh buat yang sama.

Nak bersungguh2 cari kerja lain. Semoga ada sinar untuk saya. Tapi lagi sau masalah saya ialah saya terikat dengan bond agreement sebab saya attend training under company. Lambat lagi, sampai June 2012. Kalau saya nak resign, saya kena bayar. Saya tak mampu nak bayar jumlah Rm 3800 itu.

Kalau lah saya tak ada masalah hutang sana sini, saya dah hantar resignation letter, duduk rumah sementara dapat keje baru. Tapi itu hanyalah KALAU, IF

Walaumacamana pun saya tetap bersyukur sebab masih lagi bergelak seorang pekerja dan masih lagi mempunya gaji

InsyaAllah semoga suatu hari nanti saya akan berjaya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.