Monday, June 3, 2013

Kudis Buta ke Doktor Buta?

Adik demam pastu kat badan tu nampak macam ruam tapi kat betis tu tak nampak macam ruam. Risau takut chicken pox. Dari dok musykil tu decide p clinic la bagi doctor check, kan senang. Baru tau ruam ke apa.

Pastu pi lah klinik. Kali pertama jumpa doktor ni, nama dia Dr Ganesh. Dah duduk dia tanya kenapa. Bagitau la kat doctor, siap tunjuk2 lagi kat mana yang jadi tu. Lepastu doctor dengan slamber nya cakap ni kudis buta. What? Ada jugak doctor yang macamni, kesian kat patient kalau ramai doctor perangai macamni, Time tu adik tengah demam, badan memang panas. Lepas cakap kudis buta tu terus tulis2 atas kertas. Lepastu dia cakap, ok dah. Haaa? Dah? Langsung tak check. Macamtu je? Saya pun boleh duduk kat kerusi doktor tu. 

Dah keluar tu saya cakap kat kaunter saya tak nak ambil ubat, saya cuma nak bayar untuk consultation saja. Lepastu pembantu klinik tanya kenapa, saya cakap tak ada apa2 tapi sempat juga saya tanya doctor ni baru ke tak pernah nampak pun sebelum ni, Dia cakap doctor ni hari Ahad saja. Memang saya tak kannnnnnnnnnnn lagi lah lepasni nak jumpa dengan doctor. Bukan sebab doctor cakap anak saya ada kudis buta, then saya sakit hati tapi sebab cara doctor tu tak menunjukan yang doctor tu seorang doctor. Haish...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.