Wednesday, March 31, 2010

Mulut org vs mulut tempayan

Lately ni rasa mcm sakit hati pun ade,geram pun ada. Skrg ni anak saya mak jaga di kampong sebab anak saya mmg agak mencabar sikit la.dulu masa dalam pantang sampai 3 bln lebih teruk menangis. Rasanya dekat 20 tempat juga pergi berubat dia.Alhamdulillah sekarang dh byk ok dah Cuma masalah waktu nak tidur je.nk tdr mest nangis2 sambil tonyoh muka,leher,telinga.klu biarkan mmg berdarah leher dia.lepas tu asyik nak meniarap dalam buai. Memangla klu diikutkan nak sentiasa bersama dengan anak tp kalau hantar anak pada pengasuh, belum tentu dia dpt melayan kerenah anak.klu ank xde masalah sgt,nk tdo bg susu,tdo.mcm tu mmg ok. Orang tak merasa, tak faham mcmana perasaan saya.ada kawan2 yang cakap

  • Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak.nanti dia akan bg anak dia sepenuhnya susu ibu – mmg la,saya pun setuju 100% hal nit p saya bukan suka2 nak bg ank saya minum susu formula.Alhamdulillah la anak saya menyusu juga susu ibu selama 3 bulan
  • Kenapa nak menyusahkan mak lagi,cukup2 la mak dah jaga kita – saya takde niat pun nk menyusahkan mak saya untuk menjaga anak saya.yg penting keluarga saya faham situasi sekarang
  • Walau mcmanapun keadaan anak kita,jangan jadikn itu alasan untuk kita tinggalkn anak di kampong – orang yang tak alamai tak kan faham. Anak saya mengangis teruk samapi kejang badan,biru muka, klu saya tinggal dgn pengasuh ,sape yg sanggup jaga
  • Dll…byk lg yg kwn2 ckp pd saya

Saya cuba buat tak terasa tapi kdg2 dlm hati ni mmg la terasa.ibu mana yang tak sayangkan anak,ibu mana yg nak jauh dari anak. Tapi kita mesti fikir cara terbaik untuk anak kita. Sekarang apa orang nk cakap,saya biar je diorang cakap sesuka hati sesedap mulut,bila diorg ada di situasi saya mungkin diorg akan faham.mungkin ada yg fikir saya tak sayangkn ank,nk lari dari tanggung jawab…biar lah.mulut orang tak boleh nk tutup,klu mulut tempayan senang la nk tutup

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.