Wednesday, August 15, 2012

Checkup KK

Semalam tak plan nak ambik cuti untuk checkup, just nak guna time slip. Tapi masa last checkup, appoinment untuk pukul 8am (untuk semalam) dah full. So terpaksa la ambik yang pukul 9am punya. Awal la jugak saya sampai klinik even app pukul 9am. Dapat number 2003 ( 2 tu merujuk kepada pukul 9 la, kalau pukul 8am, 1001 mcmtu).

Tunggu punya tunggu sampai macam nak patah pinggang. Kalau budak2 tak tau la jadi macamana. Tengok yg pukul 8am punya app tu number sampai 103X mcmtu la. Dah tau klinik tu memang ramai orang kenapa la tak tambah lagi misi yang bertugas. Tak faham betul la. Selalu saya dapat appoinment pukul 8am, number memang bawah dari 1005 la sebab 7.30am dah terpacak kat klinik tu dah. 

Semalam dekat pukul 11.45am tu baru la mula yang number 2001 untuk yang app pukul 9am. Huhu... 3 jam lebih untuk habiskan yang app pukul 8am. Macamana tu? Last2 time slip saya pun dah tak boleh guna lagi dah sebab dah terlalu lama. Tension jugak rasanya. Lepastu bila kena turn saya misi cakap nanti kalau dah 9 bulan kena datang seminggu sekali ye. Terus fikir, haaa...seminggu sekali? Berapa banyak lagi cuti saya yang nak kena tolak gaji kalau dah serivce macam siput ni. Huhu... Dulu tak sempat merasa checkup seminggu sekali sebab Haziq lahir masa 37 minggu

Lepastu masa misi nak check jantung baby pun lama baru boleh dapat detect. Mesti baby pun dah bosan tunggu lama2. Huhu... Kena banyak bersabar

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.