Tuesday, November 16, 2010

Macam-macam Haziq

Hari Sabtu lepas tinggal saya berdua saja dengan Haziq. Saya ajar Haziq, sape nama Haziq angkat tangan, then saya angkat tangan Haziq. Dalam 2,3x lepas tu saya tanya lagi, Haziq angkat tangan tapi dia pegang tangan saya nak angkat skali sebab masa mula2 ajar tu saya pegang tangan Haziq. Lepas tu saya kata ibu bukan Haziq, syg sorg je Haziq, syg sorang la yang angkat tangan. Lepas tu dia pun cakap apa tak tau la dalam bahasa dia sambil angguk2 kepala. Agaknya dia ulas balik la kot apa yang saya cakap tadi tu. Tanya lagi...Haziq dah pandai angkat tangan dia sendiri tanpa tarik tangan saya...cumilnya...
Siang tu Haziq tak nak tdo, nak main je. Dekat nak malam tu nampak macam dah ngantok sangat2 dah. Masukan dalam buai. Haziq siap pacak kepala, lipat kaki, melengkungkan badan. Risaunya saya takut terseliuh ke patah ke. Macam2 pk. Dah cakap baik2, lembut2 tapi tak peduli pun. Lepas tu ternak sikit pitching suruh dia tido. Lama lepas tu baru Haziq tdo. Tengah lena Haziq ngigau nangis. Cepat2 saya pegi tepuk2 dia. Sian Haziq. Mesti sedih sebab kena marah. Huhu...Sedihnya saya. Suami cakap takpe la sebagai parents memang kita kena didik anak. Didik anak kena tegas tapi jangan la guna kekerasan. Selama ni saya cakap lembut2 tiba2 teringgi suara mesti Haziq pun sedih... Ibu buat mcmtu sebab ibu tak nak sayang terbawa2,terbiasa dengan perangai mcmtu...Ibu marah sebab ibu sayang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.