Friday, September 14, 2012

Kening Jatuh ?

Haa... kening sape yang jatuh ni? Ada ke orang tercicir kening? Ngarut je kan. Tak de kening sape2 pun yang jatuh. Pagi tadi pegi kedai makan mak cik kat area office ni sebab nak beli karipap. Semalam dah try karipap kedai tu, inti dia sedap. Mak cik tu tanya dah berapa bulan, saya pun bagitau la. Macam biasa la respond, keciknya perut ;)

Lepastu mak cik tu pegang perut. Mak cik tu pun rasa gender macam doctor cakap jugak.

Mak cik : Lambat lagi nak bersalin ni
Saya : kenapa mak cik cakap macamtu
Mak cik : tu mak cik tengok kat kening
Saya :Kening ? Tak sempat nak tanya lagi, nanti lunch sambung ye mak cik

Lepastu lunch saya pegi kedai tu. Time nak bayar tengok mak cik tu free, tanya la pasal pagi tadi tu.

Saya : mak cik, sambung balik pasal pagi tadi. Kenapa dengan kening saya
Mak cik : tengok sebelah kening dah jatuh, sebelah lagi tak berapa nak jatuh
Saya : haa..kening jatuh ?
Mak cik : Aah. Tu salah 1 tanda bila kita dah dekat nak bersalin. Selain perut jatuh, hidung kembang
Saya : Hidung saya memang dah lama kembang mak cik ;)  Mak cik dulu bidan ke
Mak cik : Tak lah. tapi mak cik ada 6 orang anak, cucu pun dah 4 orang. Dari pengalaman mak cik
Saya : ooo...ingatkan mak cik bidan. baru dengar hari ni pasal kening jatuh
Mak cik : mak cik rasa lambat lagi la tapi tak tentu jugak. tapi tak la lambat sangat, mungkin bukan dalam masa 2,3 hari ni la. Ni ikut pengalaman mak cik saja. Semuanya atas ketentuan Allah

Lepas tu dah sampai office terus la mengadap cermin, tengok kat mana yang jatuh, mana yang belum jatuh tapi tak nampak beza pun. Hehe... Orang tua2 ni banyak pengalaman diorang kan

Ada beza ke? Tak nampak beza kat mana2 pun kan. Sedih pulak tengok mata yang redup sayu ni. Huhu...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.