Monday, December 3, 2012

Risau

Ramai jugak rupanya mommies yang ada problem baby tak nak direct feeding (df) kan. Saya lah salah sorang tu. Mula2 lahir dulu ok. Lepas mula bagi guna botol dah tak nak df dah. Sedih je bila baca orang cakap itu ini, buat macamtu, macam ni. Saya pun dah cuba tapi baby tak nak jugak. Agaknya baby confius kot kan.

Kalau nak ikutkan letih, memang la letih. Saya mengaku letih. Tapi kena la berkorban lakukan yang terbaik untuk anak. Malam2 saya bagi susu yang baru pam sebab rasa bersalah nak bagi yang dalam peti ais tu. Ye la sepatutnya anak df dapat yang fresh tapi ini tak. So, saya kena bangun double daripada baby. Kalau baby bangun 5x, saya kena bangun 10x la. Sekarang dah boleh la budget masa berapa lama lepas baby tidur tu dia akan bangun menyusu.

Siang memang la baby minum ebm yang saya bekalkan kat rumah pengasuh. Malam pun saya masih lagi kena pam. Bukan tak cuba bagi baby df tapi memang baby tak nak, nangis2. Tak sampai hati la pulak nak biar baby nangis lama2. Nanti lain lak jadinya. Tak pe la selagi ibu boleh lakukan apa yang terdaya, ibu akan buat asalkan anak ibu masih lagi minum susu ibu. Huhu...

2 comments:

  1. kesiannye ieda. takpe lah untuk anak. harap2 jadi anak yg baik. kalau degil, babap die. hehehe.

    ReplyDelete
  2. @Wawaxpe,berkorban sikit demi kebaikan utk anak kan

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.