Tuesday, December 4, 2012

Supermak

Masa Haziq baby dulu saya sorang2 yang hantar ke rumah k.umi. Time tu lagilah berdukung je walaupun agak jauh jugak berjalan (dari blok J ke blok B). Tapi tak pe la sebab sorang , takde masalah nak dukung. Lagi pun Haziq dulu dari kecik memang anti stroller. Saya kena hantar sorang2 sebab encik asben kerja masuk pukul 7am, 6.40 dah keluar dari rumah. 

Sekarang encik asben dah masuk kerja shift, 12 jam, 7am - 7pm, 7pm - 7am. Memang agak kucar kacir la kami ber3 di rumah ni. Huhu...Pagi ni hantar anak2 saya sorang kena handle. Baby tu ok la. Tapi abang tu dia ikut suka hati dia saja lah. Bukan nak ada rasa takut ke, bahaya ke. Pagi ni memang terjerit2 la saya. Laju je dia lari turun tangga. Kalau jiran yang kenal memang diorang tolong tengokan Haziq. Ye la pagi2 kan sibuk orang keluar pegi kerja, bahaya betul. Pagi ni akak depan rumah tolong pegang Haziq kat bawah. Saya nak lari berkejar2 macam dulu mana la boleh. Baby nak kena dukung, lain la kalau baby pun dah besar. Haziq2

Beg encik asben tolong letak siap2 dalam kereta - beg baju anak2, cooler bag, beg kerja. Haa..ambik sampai 3 bag. Petang pun encik asben cakap tinggal je beg2 dalam kereta, nanti dia balik kerja dia bawak naik rumah. Harap2 petang2 tak hujan dah. Kalau hujan memang susahhhhhhhh sangat2 bagi saya. Haziq bukan heran hujan ke panas ke kilat ke petir ke. Bahayaaaaaaaa... Semalam hujan lebat tapi alhamdulillah la encik asben ada. Hujan sekarang kat sini selalu ada guruh, kilat. Huhu...Tu yang takut tu. Risau anak demam 1 hal

Saya dah bagitau k.umi awal2 lagi kalau petang2 hujan memang saya akan ambik diorang lepas encik asben balik kerja. Lagipun saya sampai rumah pun dah lewat jugak. Habis kerja pukul 6pm, nak tunggu bas lagi. Kalau bas cepat, cepat la sampai. Nasib baik encik asben kerja dekat dengan rumah. 10 minit dah boleh sampai rumah dah.

Alah bisa tegal biasa kan. Nanti lama mesti ok kan. Bila Haziq dah dengar cakap, dah boleh fikir betul2 insyaAllah semuanya akan ok. Hmmm... 


Balik tu masak pun simple2 saja lah. Asalkan boleh di makan, kenyang. Nak sedap2 memang belum masanya lagi la kot. Cukup la sekadar ada nasi, lauk dan sayur. Tapi pagi ni siap sediakan bekal lagi ; )

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.