Wednesday, June 13, 2012

Kehilangan

Dah banyak kali kan saya buat post pasal teman tapi mesra Haziq. Hehe... kawan baik Haziq la tu, kawan bergaduh, kawan bergelak ketawa. Rumah kami sebelah menyebelah tapi berlainan tangga. Tau tak macamana tu? Kami berkongsi dinding yang sama. Kepada yang tak faham tu sila abaikan saja lah ye.

Semalam Era message tanya encik asben saya tau baiki lampu tak sebab diorang nak tukar lampu rosak lepastu tak tau nak pasang balik wayar tu macamana. Dalam pukul 9.30pm macamtu kitorang pegi la tengok kejap. Yang nak tengok tu encik asben je, saya dengan Haziq ni memeriahkan keadaan saja. Dah lepas encik asben dengan Syukri check sana sini, kami duduk borak2 la kejap sebelum balik. Tuan rumah hidangkan air dengan keropok ikan goreng.

Lepastu tengok Era berbisik kat Syukri tapi tahap boleh dengar la apa yang dia cakap tu. Era tanya Syukri nak bagitau sekarang ke? Tapi Syukri diam je. Lepastu Era tanya lagi. Cepat2 la saya mencelah nak bagitau apa, bagitau la cepat2, jangan nak buat suspen. Lepastu riak muka diorang berubah dari ceria ke suram. Saya rasa macam berdebar la jugak. Encik asben lak tak fokus sangat sebab dok tengok bola. Macam tu la dia, kalau dah dapat tengok bola.

Kami nak pindah balik kampung. Sebab tu dok baiki apa yang rosak. Sebelum tinggal nak baiki la mana2 yang tak ok.

Bila dengar ayat tu saya memang la rasa sedih tapi tak de la sampai tahap menangis berjurai air mata. Sepanjang 3 tahun lebih kat rumah tu, mereka la satu2 nya keluarga jiran yang baik, boleh dikatakan sangat2 baik la. Kami sentiasa menolong satu sama lain tak kira dari segi apa. Kalau kami susah, diorang akan tolong, macamtu la sebaliknya.

Syukri memang la nampak sedih masa tu. Syukri pesan dengan Era jangan bagitau kami awal2 sebab takut kami sedih sebab dia pun rasa sedih. Dia kata dia dah anggap kami sekeluarga lebih daripada saudara. Huhu... sedihnya...Ye la bila kita berjauhan daripada keluarga, kawan2 la tempat kita merujuk kalau ada apa2, lebih2 lagi kalau dapat yang kita rasa serasi.

Syukri lebih mudah touching berbanding Era. Macamana nak cakap ye. Lepastu dia lebih kelam kabut berbanding Era. Terbalik lak dengan keadaan saya dan encik asben. Saya kelam kabut, encik asben cool. Kami memang bertentangan.

Harap2 mereka tak jadi la pindah. Huhu...


video

2 comments:

  1. bestnya ada jiran yang baik macam adik beradik ni kan..sayang diorang da nak pindah..jiran kami pun nak pindah..tapi india..hehe..

    ReplyDelete
  2. @Rai tu lah.bkn senang nak dapat jiran yg kita blh rs serasi ni.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.