Friday, June 29, 2012

Emosi Ibu

Malam tadi betul2 listkan apa perlu dibeli untuk baby baru. Lepastu datang la rasa sayu, terus mengalir air  Hati mudah terusik lebih2 lagi kalau melibatkan orang2 tersayang ni.

Fikirkan Haziq. Nanti kalau Haziq tengok beli itu ini mesti Haziq fikir semua tu untuk Haziq, barang2 baru untuk Haziq. Lepastu fikir lagi nanti Haziq akan terasa kurang kasih sayang ke tak. Haziq akan rasa kelainan ke tak. Haziq akan rasa ibu pilih kasih ke tak?

Sememangnya sangat2 takut dan risau. Huhu... Akan cuba buat yang terbaik untuk pastikan anak2 mendapat kasih sayang yang sama. Mungkin masa ibu akan kurang tapi rasa kasih sayang ibu tak kan kurang walau sedikit pun. 

Memang nampak Haziq suka baby, suka berkawan. Tapi semua tu bukan di dalam rumah sendiri, di luar rumah. Dalam rumah cuma Haziq seorang saja. Macamana reaksi Haziq nanti. Ibu sayang Haziq ok

Ibu dah plan apa yang ibu boleh samakan untuk Haziq dengan adik, ibu akan samakan macam beli selimut yang sama, sarung bantal yang sama. Ibu tak nak Haziq rasa lain. Tapi ibu tau semua ni hanya sementara, bila Haziq dah betul2 besar nanti Haziq boleh faham semuanya.

Semua ibu fikir macamni ke? Ke sibu sorang saja yang terlebih feeling?

2 comments:

  1. @Zuran ya ka wei?ka hg yg kurang feeling.hehe...

    btoi kot no aku over feeling

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.