Wednesday, January 26, 2011

Scott's Emulsion


pic adalah ihsan dari Google


Dah lama Haziq makan Scott's Emulsion ni. Dulu ambik yang original flavor tapi macam kesian, tak sampai hati lak nak bagi sebab bau nya tak dapat nak dicium.huhu... Lepas tu bila tukar ke Orange flavor Haziq tak makan sangat. Kalau bagi sikit teruknya muka dia sebab masam. Berkerut2 muka lepas tu lari sambil tutup mulut. Tapi bagus juga Haziq tak suka makan yang masam2 dari kecik ni biar sampai besar nanti tak suka makan yang masam2 juga.

SCOTT's Emulsion mengandungi minyak ikan kod, satu sumber yang kaya dengan Vitamin A, D serta Kalsium Hipofosfit. Tambahan jus oren asli dan ramuan2 lain telah menghasilkan barangan yang halus dan licin dengan warna dan perasa yang tersendiri. Vitamin A & D di dalam minyak ikan kod adalah dalam bentuk emulsi yang lebih mudah dihadam. 


Kebaikan Scott's Emulsion: 

a. membantu membina daya tahan diri dari jangkitan. minyak ikan kod dan vitamin A membantu sel2 darah epithelial di ruang penafasan supaya sentiasa sihat dan mengurangkan risiko jangkitan organisma dalam badan.

b. mengandungi vitamin dan zat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak2 yang sempurna. Vitamin A adalah perlu untuk pertumbuhan otot dan memainkan peranan penting dalam pemeliharaan kesihatan dan kecergasan kanak2 (dan dewasa). Vitamin D adalah perlu untuk pertumbuhan dan pemeliharaan tulang dan gigi yang kuat. Juga mengandungi khasiat untuk pencegahan penyakit tulang lemah.

c. mengandungi kalsium dan fosforus yang memastikan pertumbuhan tulang dan gigi yang sempurna.

d. mujarab untuk membantu tubuh mendapat keperluan harian Vitamin A, D, Kalsium dan Fosforus.

e. ia juga membantu memelihara dan mencegah kekurangan Vitamin A dan D akibat pemakanan yang kurang seimbang ataupun apabila keperluannya meningkat.

f. membantu menyempurnakan kesihatan dan melindungi diri anda dari kekurangan khasiat yang diperlukan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.