Monday, July 25, 2011

MC - medical leave

Minggu lepas saya mc sebab rasa tak larat sangat2. Demam, selsema, batuk, sakit kepala, sakit badan, package la tu kan. Tak pe, tu ujian Allah pada saya kan. Lepas tu pukul 9pg pegi klinik, cerita la kat doktor, sekarang saya selalu tak larat, senang sangat letih. Memang ketara la keadaan sekarang dengan masa single dulu. 


Hari tu saya puasa ganti sampai muntah2, nak masak pun tak boleh. Lepas tu kalau tengahari tak makan nasi mesti rasa menggeletar, dah tak larat nak buat apa2 dah. Dulu tak macam tu pun. Malahan makan nasi 2,3 hari sekali je. Ni baru ada anak seorang dah jadi macam ni dah. 


Lepastu saya ni memang la ada low blood pressure sejak dari dulu lagi. Kadang2 kat ofis pun selalu nak pitam, rasa macam nak jatuh kerusi. Lepas tu doktor check tangan, mata memang pucat la. Doktor advise suruh buat blood test. Ni doktor kedua suruh buat blood test.Nak check content darah merah, darah putih, platlet. So haritu dah alang2 mc,buat terus la. Dah lama tak kena cucuk ni. Cuak la jugak sikit. Tanya doktor, doktor nak cucuk kat hujung jari je ke, doktor cakap eh, xlah, mana cukup kalau cucuk kat hujung jari je.huhu...

Ni pulak ubat-ubatan yang dibekalkan. Tengok yang hitam tu besar gile, rasa macam nak cincang2 je bagi hancur. hehe..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.