Monday, September 10, 2012

Sebuah Perjalanan

Hari ni encik asben mula kerja kat tempat baru. Hari ni juga saya hantar Haziq ke rumah ibu umi jalan kaki. Encik asben bawa kereta pegi kerja sebab motor tak leh jalan jauh (uzur). Encik asben pun serba salah sebenarnya nak bawa kereta tapi memandangkan itu saja transport yang ada, saya pun buat2 la kuat semangat kat depan encik asben kononnya tak pe, dekat je, boleh je jalan, jalan slow2. Macam2 la ayat untuk meyakinkan encik asben yang saya mampu hantar Haziq berjalan walaupun saya sedang sarat.

Pagi tadi hujan lebat start 6.45am sampai la 8 lebih. Nasib baik office hour pukul 9, so pukul 8.30 tu sempat lagi la saya naik bas. Hujan dah berhenti saya pun memulakan la perjalanan dengan Haziq dengan galas beg Haziq, beg saya. Tapi tak ada apa pun dalam beg Haziq tu ada baju, losyen, minyak, lepastu bekal saya dan bekal Haziq. Masukan bekal saya dalam tu jugak sebab senang nak galas. 

Nasib baik Haziq pun jalan ok, tak lari sana sini, tak lepas tangan ibu. Sambil jalan, sambil borak. Lepastu kalau saya rasa macam sengal2 perut tu stop la kejap. Lepastu dah sampai blok ibu umi, naik la tingkat 2 pulak. Total keluar dari rumah sampai ke rumah ibu umi pagi ni ambik masa 13 minit. Saya ngaku saya sangat letih, tak larat. Kesian pulak kat Haziq. Tapi takpe, anak lelaki mesti kena kuat kan. Ibu umi cakap kenapa tak call kebetulan pagi tadi ada kereta, boleh pergi ambik. Segan la pulak nak susahkan orang ;)

Semoga encik suami ok berada di tempat baru. Amin

2 comments:

  1. Semoga semua dipermudahkan yer..
    Ina doakan dari jauh..
    Kuatkan semangat.. ;D

    ReplyDelete
  2. @Salina@IbuAqil Amin. Terima kasih ye. Tak pe walaupun jauh atau dekat, doa itu yang penting

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.