Thursday, June 9, 2011

Kenduri Nazza

Cerita ni dah lama ni. Tapi lambat lak nak update. Ni cerita pasal kenduri Nazza di Dewan Kompleks Sukan Dato' Keramat. Mula2 antara pegi dengan tidak kenduri ni tapi at last sampai jugak ke sana. Tumpang Lizzam dengan Kak Wan sebab asben keje. Kalau nak pegi dengan asben tak tau pukul berapa berjaya sampai ke destinasi, habis keje pukul 3 lepas tu nanti campur dengan sesat sana sini, last2 sampai dewan dah clear dah. So asben cakap tumpang la kawan2 sape yang boleh tumpangkan. Lizzam dan Kak Wan sudi menumpangkan kami berdua. TQ ye Dato' L dan Datin W. Bai dah janji tunggu terus kat dewan tu.

Lizzam kata dalam 11 lebih sampai rumah. Tapi dah pesan la inform dulu sebelum keluar tu sebab nak siap2. Tengok jam pukul 11.30am dah tapi tak ada msg pun dari Lizzam, nak msg tanya segan la pulak sebab dah la nak menumpang lepas tu sibuk2 lak kan. Tunggu je la diam2. Siap la sebab pk ntah2 Lizzam lupa nak bgtau yang diorg dah gerak dari rumah. Nanti kalau dia sampai tak de la dia nak menunggu saya dengan Haziq bersiap2 kan. Tapi Haziq biasa la dia kalau dah siap elok2 mana nak duduk dalam rumah. Dah ngamuk nak turun. Nak tak nak terpaksa la turun walaupun tak tau lagi lokasi Lizzam kat mana time tu. Turun duduk dalam kereta. Ok la Haziq sebab macam2 dia explore dalam kereta tu. Dalam pukul 12pm Lizzam mag cakap ada orang datang rumah, so diorang baru nak siap2. OK, faham la kalau orang datang rumah tak kan kita nak suruh orang tu balik cepat sebab kita nak pegi kenduri kan. Tak baik la macamtu.

Sementara menunggu tu berpossing la dulu dua beranak ni

 Bila tengok gambar ni rasa macam dah dewasa dah Haziq ni. Kejap je dah besar

Bila dah sampai kat dewan tu dapat la jumpa kawan2 yang dah lama tak jumpa. Kalau pergi kenduri memang macam reunion la. Lepas tu tunggu lama2 kat tempat kenduri tu sampai naik ke tempat pelamin segala bagai. Sempat juga jumpa Aai yang datang dari Kluang bersama hero dan heroinnya. Last jumpa Aai masa kenduri Kap and Nor. Tu pun sempat salam kejap je sebab time tu Haziq dah ngamuk ngantok. Aai dan Nazza dah macam kakak bagi saya. Selalu bagi nasihat, pendapat, pandangan dengan nada yang lembut. Rindu pulak zaman2 dulu

Dari belakang, tepi tu saya la dengan hero, Kap, Dato' L (tengok la baju batiknya), Datin W, Bai, Amy (kawan sekampung ni)
Depan lak Aai dengan puterinya, hujung yang peace tu Kak Yati

 Selamat pengantin baru kepada Nazza dan pasangan. Semoga hubungan ini berkekalan hingga ke hujung nyawa kalian berdua. 
Hujung yang pakai tudung hitam tu Kak Ju, bakal pengantin. Wedding Sabtu ni. Tahniah untuk Kak Ju. 
Tepi Kak Ju tu Kak Yati, dah jadi cekgu tadika dah pun. Ramai anak2 murid
Yang pakai kebaya hujung sekali tu Bai, tu cikgu disiplin. Garang ni. Kalau tak kereta tak kena calar la dengan student. Tak pe Bai, tu pengorbanan seorang guru untuk mendidik anak bangsa.

Tapi yang pastinya saya sangat letih main kejar2 dengan Haziq. Huhu... Susah jugak rupanya pergi majlis kalau tak ada asben ni. Tapi terima kasih banyak2 pada kawan2 yang tolong jaga Haziq, terutamanya Bai dan Kap. Tq :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.