Tuesday, June 7, 2011

oren

Bila fikir2 balik warna oren dah jadi sinonim dengan Haziq. Ibu tak tau la kenapa, ibu sengaja ke tak sengaja. tapi ibu rasa macam tak sengaja. Sampaikan ada orang tegur dah. Kakak kata baju anak ibu banyak warna oren. Tapi memang pun, betul la tu. Hari tu ibu umi pun cakap baju Haziq mesti ada oren. Baru2 ni balik kampung pun pak cik belikan tricycle oren jugak untuk Haziq. Bukan apa, kalau macam nak beli baju ke apa, bila nampak oren tu ibu rasa warna oren tu ceria je, macam sesuai la dengan Haziq yang ceria. Dulu ibu tak suka warna oren. Ingat lagi masa masuk u dulu, masa sukan kena beli baju oren sebab SSIL warna oren. Itulah kali pertama ibu beli sesuatu warna oren.

Hari ni ibu sevey2 maksud di sebalik warna oren. Saja2 je ni. Tak ada motif apa pun


1. Keinginan dan kebanggaan

Warna oren adalah campuran kuning dan merah. Kuning itu persahabatan dan merah itu cinta. Maka, oren membawakepada daya tarikan dan keinginan. Ia juga boleh memberi tanda sebagai "saya bangga pada kamu"


2. Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang disekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangi ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting

3. Warna oren merupakan warna yang dikaitkan dengan:
stimulates Creativity, Productivity, Pleasure, Optimism, Enthusiasm, Emotional Expression 


cukup la ye. ketiga2 info ni ibu ambik dari pakcik google

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.