Tuesday, June 7, 2011

Saya...

Saya bukan lah seorang insan yang sempurna. Cerita2 di dalam blog ini ada lah secebis daripada apa yang berlaku dalam kehidupan saya dan ada juga daripadanya yang saya ambil daripada sumber lain yang boleh dikongsikan bersama. Saya tahu, banyak  yang saya perlu belajar dalam hidup ini. Tak semua perkataan patut kita luahkan.

Saya suka baca semula apa yang saya tulis dalam blog ini. Kadang-kadang ia boleh ingatkan saya betapa kesalahan besar yang saya buat, peringatan untuk diri saya sendiri. Sesungguhnya, saya masih belajar untuk muhasabah diri. Perjalanan hidup saya, hanya Allah yang tahu. Takdir saya, Allah yang tentukan. Saya, hanya berusaha, berdoa dan tawakal agar segala-gala dalam hidup saya menjadi lebih baik dan saya redha dengan segala yang berlaku.

Saya cuba dan sentiasa menggembirakan hati orang2 yang saya sayang dan orang2 yang menyayangi saya walaupun kadang2 saya terpaksa mengorbankan sesuatu. Tapi saya rela, ianya bukan satu keterpaksaan. Saya sentiasa ingin melihat suami, anak, kedua ibu bapa, keluarga dan kawan2 terdekat saya gembira sebab mereka yang mewarnai hidup saya.

Saya bukan berasal daripada keluarga yang mewah dengan wang ringgit. Tapi satu yang pasti saya berasal daripada keluarga yang mewah dengan kasih sayang. Alhamdulillah. Saya seorang yang sensitif, mudah mengalirkan air mata, mudah terasa. Ada kawan menggelarkan saya ni cengeng.Kawan2 pun dah arif tentang itu. Kalau saya mula sayangkan seseorang, saya akan sangat menyayanginya dan saya sanggup berkorban untuknya.


Saya susah untuk marah pada seseorang. Tapi yang buruknya kalau saya ada rasa marah, saya susah nak maafkan dengan seiklas hati saya. Saya belajar untuk memaafkan seseorang dengan seiklas hati. Dan yang pasti saya bukanlah insan yang sempurna. Terima kasih kepada semua yang menerima saya seadanya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.