Monday, April 11, 2011

Haziq @ Zoo Taiping

Hari Jumaat tu bawa mak, ayah, along, kakak p taiping. Motif utama nak ke rumah Wanie. Bertolak dari rumah pukul 7.30pg, sampai kt Taiping pukul 9.30pg. Tunggu Wani kat tol Kamunting lepas tu terus ke rumah Wani. Dah setel urusan kat rumah Wani tu buat agenda lain lak.

Next destination - Zoo Taiping. Dah lama nak bawak Haziq p zoo tapi tak menjadi saja. Kali ni berjaya jugak. Masa kat kaunter nak beli tiket tu ada babak yang buat saya rasa panas saja telinga ni

Lelaki itu: Tak kan saya nak keluar dar sini semata-mata nak tukaq duit kot. Kira RM 10 jadi la
Kak: Memang takdak duit pecah ni encik. RM 10 tu untuk warga emas saja
Lelaki itu: Tah apa2 zoo ni. Tengok la nanti saya nak buat report. Lepas ni tak mau mai dah sini. Saya dok Putrajaya, saya tau la nak buat apa

Angkuh saja bercakap kan. Dah memang kena bayar RM12, kalau tak mau masuk, tak yah la masuk, nak bising  pulak kan.hmmm... K tutup la cerita pasal lelaki itu dengan kakak kaunter itu

Dah beli tiket lepas tu masuk tunggu turn nak naik train, nak jalan kesian lak kat mak, mesti mak tak larat. So decide naik train. Haziq ok la dalam train tu sebab kali pertama naik. Lepas tu dok but aksi takut... Mana la Haziq belajar. Lepas habis pusing2 dengan train tu Haziq, abah, ayah, along p berjalan2 lak tengok binatang2 yang dekat2 tempat train tu berhenti

Lepas keluar dari zoo, p makan lepas tu time sembahyang jumaat. Lepas tu bertolak balik. Ada banyak yang buat saya heppy
- dapat jumpa, jalan dengan Wani n family
- dapat bawak family jalan2 wpun hanya ke Taiping
 - kesimpulannya memang hepy la

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.