Tuesday, May 8, 2012

Main cak kat jalan

Sekarang selalu balik petang2 encik asben ambik. Tapi semalam kebetulan dua2 orang phone tak boleh sms, call. Sebelum balik tu saya macam was2 la jugak nak balik dengan bas ke nak tunggu encik asben ni. Last2 decide nak balik dengan bas la kot2 encik asben balik lewat.

Lepastu bas lak cepat semalam. Tapi rasanya saya yang keluar office cepat, so sempatlah dengan bas tu. Dah dalam bas tu kepala ni jenguk2 lagi kat office takut nampak kereta encik asben tapi tak ada pun. Lepastu bila sampai kat 1 simpang, kat sebelah jalan sana nampak macam kereta encik asben. Wal hal nampak warna yang sama saja tapi dalam hati rasa macam itu encik asben. Budget macam sebijik je la kan kereta warna macamtu. 

Check phone tengok boleh msg lagi 1. Message la encik asben cakap nampak macam kereta dia, saya nak turun kat depan sana, suruh dia tunggu kat situ. Sampai kat tempat yang dijanjikan tu (macam blind date la pulak) saya pun turun la. Ada la 1,2 minit menunggu sambil terjenguk2 kat jalan, tak nampak pun orang yang ditunggu. Huhu... Dalam hati rasa macam geram pun ada. Tapi tu lah nak geram kat sape?

Tiba2 ada tangan pegang bahu. Terkejut la jugak. Toleh tengok haaa... nasib baik orang yang ditunggu tu yang pegang bahu. Lepastu encik asben dok senyum2 kambing. Saya cakap nasib baik datang, kalau tak ada yang berguling2 kat sini. Hehe... Kalau la encik asben tak datang, comfirm la saya nak kena tunggu bas yang lain pulak yang mungkin keadaan macam tin sardin kemek dengan macam2 bau yang ada. Huhu...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.