Tuesday, August 23, 2011

F.I.T.N.A.H



Macam seram je baca word tu. Memang la. Hari ni mood macam tak berapa nak happy. Teringat lak masa ada orang buat cerita tak tentu hala pasal saya. Hmm... For the 1st time. Tak pernah sebelum tu kena macam apa yang dia buat.Walaupun dah 3 tahun berlalu, tapi semuanya segar lagi dalam ingatan.huhu... 

Macam2 cerita yang dia sampaikan pada saya, pada kawan2 lain. Yang nampak la motifnya macam nak melagakan. Masa tu memang boleh dikatakan macam hilang kawan2, semua ikut dia. Syukur la masa tu ada jugak dua, tiga orang yang masih lagi nak berkawan dengan saya.

Sampai sekarang ingat lagi kata seorang kawan 'kalau diorang tu tak ajak saya lunch pun, saya boleh lunch sendiri, nasi tetap nasi' . Kat 1 building, geng2 perempuan yang lain semua lunch sekali, saya saja sorang tapi masa tu saya lunch dengan kawan2 dari building yang lain. Huhu... Memang sedih rasa masa tu

Dari kecik tak pernah hadapi situasi macam ni. Tapi bila dah dewasa, baru rasa. Apa motif dia buat macamtu? Dia dah sebaya kakak saya. Ada kawan2 yang tak tau cerita fikir saya ni terlalu ambik kisah pasal semua tu. Hmm... Tak pe, pada yang tak tau, biarkan mereka dengan apa yang mereka tau saja. tak perlu nak cerita semua pada orang kan

Saya cuba nak maafkan apa yang dia buat tapi semua tu tak boleh hilang dari ingatan. Tapi dia pun buat macam tak ada apa2. Dengan saya sendiri dia pernah bagitau ada 2,3 orang tak suka saya tapi bila saya tanya orang2 tersebut, diorang pun terkejut. Wallah hu alam. Hanya Allah yang tau kebenarannya

Sekarang dia dah bertudung, saya harap dia berubah. Kalau orang lempar kejahatan kepada kita, jangan kita balas dengan kejahatan, tapi hulurkan lah kebaikan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.