Thursday, August 4, 2011

Motivasi Pagi

Dalam bas hari ni ada sesuatu yang agak menarik terjadi. Ada seorang lelaki indonesia naik bas nak ke KL tapi dia ada duit RM50, so driver bas tu suruh dia turun sebab tak ada duit kecil. Tapi dia minta turun kat depan, sambil2 tu dia tanya orang ada duit tukar tak. Semua orang tak ada. Saya memang tak ada duit RM50 nak tukar, klu RM5 tu ada la.

Lepas tu ada seorang perempuan indonesia jugak bagi duit pada lelaki tu. So, lelaki tu pun ucapla terima kasih lepas tu pegi bayar kat driver. Driver cakap masih tak cukup lg RM1. Tepi tu ada lelaki Myanmar la saya rasa, tak pasti hulurkan RM1 pada lelaki tu. Lelaki tu ucapkan terima kasih dan bayar pada driver bas.

Lelaki tu jalan tanya pada setiap orang ada tukar tak RM50 sebab dia nak bayar pada 2 orang tadi. Tiba2 ada la seorang perempuan melayu tukarkan duit dengan dia. Nampak la dari riak muka dia yang dia sangat gembira sebab dah boleh tukar duit tu. Lepas tu dia terus ke depan dan bayar balik pada 2 orang yang tolong dia tadi, tapi kedua2nya tak nak terima duit tu sebab diorang kata tolong.

Baguskan, tanpa mengira kaum, tolong menolong. Tu je lah ceritanya. Tapi still dalam label motivasi kan ;)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.